088 11 22 000

Cases

Webapplicatie + webshop

Visa Service Desk

Webapplicatie, webshop & online koppeling

De uitdaging van Visa Service Desk

Visa Service Desk is een zelfstandig bedrijf dat vindt dat het aanvragen van een visum of legalisatie een positieve ervaring moet zijn. Om deze trajecten zo ontspannen mogelijk te maken, wilden zij een website die overzichtelijk en eenvoudig in gebruik is. Geen complexe formulieren en ingewikkelde uitleg, maar een website die prettig en efficiënt werkt. En die het proces en de kosten voor iedereen inzichtelijk maakt.

The Code Connectors gingen met deze uitdaging aan de slag en ontwikkelde voor Visa Service Desk een webapplicatie met webshop en online koppelingen.

Maatwerkapplicatie voor een complex proces

Het aanvragen van een visum is namelijk een ingewikkeld proces, waarin ontzettend veel variabelen zitten. Zo heeft ieder land zijn eigen eisen waarop een visum wordt beoordeeld. Ieder land vraagt bijvoorbeeld andere documenten, maar ook de kosten voor een visum variëren enorm. Een Nederlander die naar Rusland gaat, betaalt een ander bedrag dan een Macedoniër die naar Rusland wil. De verwerkingsduur van een aanvraag is ook zoiets: Een Europeaan heeft een visum voor Rusland binnen een week, een Amerikaan moet twee weken wachten.

Om de juiste informatie te kunnen tonen aan de klant én om te bepalen welke documenten hij aan moet leveren, moet de businesslogica precies kloppen. De webapplicatie die The Code Connectors ontwikkelden, vormt de backoffice voor de website.

Webshop met online koppelingen

De webshop vormt het hart van de nieuwe website. In de achterliggende techniek wordt niet alleen rekening gehouden met de complexiteit van het aanvraagtraject, maar ook de aanvraag zelf bewaakt. Zo moeten zowel de medewerkers van Visa Service Desk als de aanvrager realtime de orderstatus kunnen inzien.

Daarnaast zijn er ontelbaar veel variaties in de verzendmethoden en verzendtijden. Een visum kan bijvoorbeeld opgehaald moeten worden in Groningen, maar ook afgeleverd worden op Schiphol.

En uiteraard moeten er ook facturen voor de aanvraag gemaakt en verstuurd worden. De facturen kunnen via Mollie betaald worden en er is een koppeling met Exact Online voor de boekhouding.

De oplossing van The Code Connectors: gebruiksvriendelijk én efficiënt

Visumaanvragen zijn complexe projecten, omdat de wetgeving van landen en overheden nu eenmaal complex zijn. Het is ons gelukt om ondanks deze complexiteit en het tal van variaties in iedere visumaanvraag een backoffice te ontwikkelen die gebruiksvriendelijk, beheersbaar en efficiënt is. De website heeft diezelfde eigenschappen. Daardoor is het aanvragen van een visum een stuk minder gecompliceerd geworden.

CTA: Wil jij jouw complexe proces vereenvoudigen? The Code Connectors denken graag met je mee! Neem nu contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen